Nábytek značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat.

23.03.2015 12:42
Při pohledu na nabídky Slevomatu působí Markus Pedriksen – v logu s elegantním ručním podpisem – jako výrobce se zázemím a tradicí. Pod touto „skandinávskou“ značkou je možné si na úspěšném slevovém serveru koupit zahradní nábytek, pelíšky pro domácí zvířata nebo květináče.
O žádného exkluzivního dodavatele však nejde. Pouze o obchodní strategii, kterou razí například řetězce s potravinami. Pod takzvanou privátní značkou prodávají zboží jiných výrobců. Albert má například Euro Shopper, Billa zase Clever. Tato balení se vyznačují hlavně nízkou cenou.

A to je i případ Markuse Pedriksena, jehož „identitu“ popsala například bloggerka Protivná blondýna. Zahradní nábytek či koupelnové doplňky nabízí Slevomat – nejznámější slevový server v Česku - jen za ceny snížené o řadu procent.
To může působit do značné míry jako klamání zákazníka: žádná původní cena totiž neexistuje.
„Mrzí nás, že vybrané ceny zboží mohou působit zavádějícím způsobem, ale původní ceny jsou takové, za které se výrobky v dané kvalitě na trhu v Česku skutečně prodávají. Proto jsme naše reálné prodejní ceny chtěli konfrontovat s těmito běžnými cenami pomocí slev,“ tvrdí ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.
 

Stránky bez kontaktu i cen

Že Markus Pedriksen není žádná tradiční zahraniční firma, napadne i návštěvníka jeho internetových stránek.
Chybí na nich jakýkoliv kontakt nebo odkaz na původ zboží, výrobnu a podobně. Na webu jsou pouze kategorie zboží, jejich fotografie a stručný popis. Ale ceny chybí. Stejně tak náznak jakékoliv provázanosti se serverem Slevomat.
Rozdíl oproti privátním značkám obchodních řetězců je v tom, že ony se k těmto výrobkům hlásí. 
Slevomat však nyní tvrdí, že ani on ohledně této obchodní strategie nikdy nic netajil.
„Pojem privátní značky je na českém trhu dlouhou dobu znám a bývá součástí obvyklých obchodních modelů. Nejinak je tomu u značky Markus Pedriksen, která patří společnosti Slevomat. Tento fakt nikdy nebyl zákazníkům zatajován. Naši registrovaní uživatelé se mohou podrobnosti o značce a jejím původu dozvědět například z newsletteru, který pravidelně zasíláme,“ říká šéfka firmy Chytilová.
Slevomat nyní přiznal, že dodavatelů pro Markuse Pedriksena je několik.
„Výrobci jsou různí z různých zemí, záleží na konkrétním typu výrobku,“ dodává mluvčí Slevomatu Tomáš Holý.